قرآن و اهل بيت عليهم السلام رمزماندگاري

ساخت وبلاگ
آيا خواندن و ختم قرآن در ماه رمضان بدون فهم و درک حقايق آن باز ثواب دارد؟ قرآن غذاي روح است و فکر و سفره اي است گسترده و متنوع، متناسب با گستردگي و تنوع نياز انسان، پس تناول اين غذا که در تلاوت، تدبر و عمل است بر همه جسم ها ضرورت دارد که روح را پرورش دهد و براي بهره بردن از اين غذاي بي نقص مراحلي وجود دارد که هر کس به اندازه توان خود از اين سفره بهره مي برد و با نگاهي به روايات اسلامي مشخص مي شود که نه تنها خواندن قرآن بلکه نگاه کردن به نوشته هاي آن نيز اجر و پاداش دارد. مراحل بهره برداري از قرآن 1. نگاه کردن به قرآن کريم در روايات اسلامي نگاه کردن به صفحات قرآن خود عبادت است بنابراين اگر کسي سواد لازم براي خواندن قرآن هم نداشته باشد مي تواند وضو گرفته و قرآن را باز کند و به نوشته هايش نگاه کند. يک: ابي ذر غفاري از رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ نقل مي کند که آن حضرت فرمود: نگاه کردن در قرآن عبادت است.[1] دو: امام زين العابدين ـ عليه السلام ـ فرمود: نگاه کردن به قرآن بدون آن که بخواند، عبادت است.[2] نتيجه اين که حتي افراد بي سواد نيز مي‌توانند از قرآن کريم بهره برند، البته نگاه کردن منحصر به اين افراد نيست. 2. خواندن قرآن کريم دومين مرحله بهره وري از قرآن، خواندن قرآن کريم است بدون اينکه به معاني آن توجه کند. امام صادق ـ عليه السلام ـ مي فرمايند: کسي که قرآن بخواند ثروتي دارد که بعد از آن فقير نيست و کسي که قرآن نخواند چيزي ندارد.[3]امام حسن ـ عليه السلام ـ نيز فرموده اند: کسي که قرآن بخواند پيش خداوند يک دعايش مستجاب مي شود، دعاي مربوط به دنيا و يا دعاي مربوط به آخرت.[4] اين دو فقط نمونه هايي از رو قرآن و اهل بيت عليهم السلام رمزماندگاري...
ما را در سایت قرآن و اهل بيت عليهم السلام رمزماندگاري دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : farajolahabbasia بازدید : 152 تاريخ : دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت: 9:05

امروزه در برخی از فضاهای مجازی روايتي را از حضرت رسول نقل می‌کنند که آن حضرت فرمودند: هر كه نماز قضا بر ذمه‌اش باشد قبل از ظهر جمعه آخر ماه رمضان چهار ركعت نماز بخواند به دو سلام در هر ركعت بعد از حمد يك مرتبه آيت الكرسي و پانزده مرتبه انا اعطيناك الكوثر، دويست سال نماز قضا را كفايت مي‌كند و در روايت ديگر از آن حضرت 400 سال و در روايتي از اميرالمومنين ششصد سال و از  حضرت رسول سوال كردند كه مردم آخرالزمان بيش از 100 سال عمر نمي‌كنند فرمود نماز قضاي پدر و مادر و اقرباي او را كفايت مي‌كند و بعد از نماز اين دعا را بخواند: «يا سامع الصوت يا جامع الفوت يا محيي العظام بعد الموت...»به نظر می‌رسد عده‌ای از اخلاص جامعه سوء استفاده کرده و با این روایات ساختگی می‌خواهند جامعه را به سمت بی‌دینی و دوری از عبادت خدا سوق دهند.آیا چنین روایتی پذیرفتنی است؟!آیا رسول خدا چنین روایتی را گفته است؟!آیا با چنین روایاتی جایی برای نماز خواندن باقی می‌ماند؟!با پذیرش اینگونه روایات ساختگی، این همه آیات و روایات در باره نماز را باید چه کار کرد؟! پاسخ اجمالی: چنین روایتی در کتاب‌های معتبر حدیثی وجود ندارد و نماز قضا شده را فقط باید قضا کرد و هیچ عملی جایگزین آن نمی‌شود؛ متاسفانه در چند سال اخیر عده‌ای برای انحراف جامعه روایاتی را می‌سازند که با هیچ مبنایی سازگاری ندارد و در هیچ کتاب روایی نیامده است و با کمال تاسف برخی از مداحان و خانم جلسه‌ها به این انحرافات ناخواسته دامن می‌زنند و چون خودشان خلوص نیت دارند و هیچ وقت به معصوم روایتی را بدون دلیل استناد نمی‌دهند، تصور نمی‌کنند که کسی روایتی را جعل کرده و به معصوم نسبت دهد. پاسخ تفصیلی: دستورات عملي شرع مقدس اسلام بر پنج محور قرآن و اهل بيت عليهم السلام رمزماندگاري...
ما را در سایت قرآن و اهل بيت عليهم السلام رمزماندگاري دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : farajolahabbasia بازدید : 166 تاريخ : دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت: 9:05